LogiPoort ziet geen PKIoverheid-certificaat

LogiPoort werkt alleen met certificaten die geïnstaleerd zijn in uw Windows omgeving. Dit is vooral ook handig als u het certificaat voor meerdere processen dient te gaan gebruiken of al gebruikt.

  • U dient te controleren in Windows of uw PKIoverheid-certificaat is geïnstalleerd op uw PC.
  • Ga naar Start
  • Kies zoeken.
  • Zoek op Certificaten. (soms volledig: certificaten voor bestandsversleuteling beheren).
  • Start dit programma.
  • Klik op volgende.
  • U krijgt nu één certificaat te zien.
  • Klik op Certificaat selecteren.

Hier ziet u alle certificaten staan. Achter ‘Verlener’ staat de leverancier van uw certificaat.

Staat uw PKIoverheid-certificaat er wel tussen

Selecteer dit certificaat.
Controleer of dit certificaat nog geldig is.

Staat uw PKIoverheid-certificaat hier niet tussen?

Dan is uw PKIoverheid-certificaat is niet (juist) geïnstalleerd in uw Windows omgeving.
Zorg voor een juiste installatie op deze PC.
Zie: PKI certificaat installeren op de support website.
Ook uw certificaatleverancier kan u begeleiden met de installatie in de Windows omgeving.

U dient het certificaat te installeren vanuit een Cliënt certificaat.
Dit betreft een .PFX bestand die u bijvoorbeeld met KPN via de KPN Certificaat Assistent kunt aanmaken.

Voor verdere vragen verwijzen wij u naar uw certificaat leverancier (Certification Service Provider).
Digidentity (088-7787878)
ESG de electronische signatuur BV (0495-566355)
KPN (088-6610621 )
Quovadis (030-2324320)

Is het certificaat nog geldig maar LogiPoort herkent het certificaat niet, neem dan weer contact op met onze helpdesk.